2015. szeptember 15., kedd

Kritika-Write Your Dreams

Sziasztok! Nos,szeretnék én is belekezdeni kritikaírói pályafutásomba,amit Babu Miriel Write Your Dreams című blogjával fogok elkezdeni. Ezt a kritikát a társamtól vettem át,mivel neki elég sok munkája van. Remélem nem gond,kedves szerző!


Cím: Ugyebár,erre a blogra novellák,fanfiction-ök és egyéb történetek kerülnek fel. A Write Your Dreams egy érdekes,ugyanakkor megkapó cím,ami szerintem tökéletes egy olyan bloghoz,amilyen a tiéd,kedves szerző. Magyarra lefordítva valahogy úgy hangzana,hogy írd le az álmaidat,ami arra készteti az odatévedőket,hogy feltétlenül olvassanak bele az egyik történetbe.
Cím: 5/5

Design: A design eléggé egyszerű,de ugyanakkor nagyszerű is. Az oldalsáv letisztult,egyszerű,de nem eléggé feltűnő,talán fel lehetne dobni egy kis színnel,ami oda vonzaná a tekintetet. Minden el van rendezve,könnyen megtalálható minden. Viszont a  Menü pont is az oldalsávon található, beleolvad a többi modulba,alig lehet észrevenni. Javaslom,hogy ezt máshová kéne elhelyezni,ahol jobban látható,feltűnő. Vagy esetleg a sáv legtetejére helyezni,egy kis színt adni neki. Látom,az oldalmegjelenítések vannak legfelül,amik közel sem a legfontosabbak az olvasók számára,ezt át kéne kicsit rendezni. A betűtípus is túlságosan egyszerű,fel kellene dobni valamivel. A halványszürke háttér szinte beleolvad abba a majdnem ugyanolyan színű deszkás háttérbe. Ez nem túl jó,de nem sérti a szemem,elég kellemes színű. 
A fejléc színvilága kellemes,de nem illeszkedik valami nagyon a bloghoz. Nem értem azt a fehér, fátyolos hátteret körülötte,nincs valami sok értelme,hogy ott van,de az a jó benne,hogy a fejléc színeit kicsit közelebb viszi a főoldal fehér hátteréhez. Az a gond,hogy a blogon szinte semmi nem olyan színű,mint a fejléc,ez eléggé zavaró. Én nem akarok gonosz lenni,csak őszinte vagyok,de több mindent kellene színezni,hogy legyen egy kis élete a blognak,hiszen,ezekkel a fehér-fekete-szürke színekkel eléggé sápadt. Mint már említettem,a fejléc nem illeszkedik szinte semmihez,de dob egy kicsit a kinézeten,ám jóval erősebben kéne illenie a többi színvilághoz. A kép hátterében,az a pergamen,amelyen kézírás szerepel,nagyon jó választás volt. Előhozza azt a hangulatot,amit egy ilyen blogtól vár az ember,egy ilyen kép szinte minden novellás blogon megjelenik,ami nem is baj. A folyóírás nagyon szép,elegáns,jó választás volt. Talán jobb lett volna a fejléc kinézete,ha több minden szerepel rajta és összefolynak a képek. Javaslok például egy szép erdőt,ilyen-olyan épületeket, könyveket,gépezeteket,tájképeket. Az olvasó lány és a sárkány lehetett volna halványabb,ugyanakkor azok a fogaskerekek is beleolvadhattak volna a háttérbe,így sokkal jobb összhatást értél volna el. A csillámok szépek,illenek egy ilyen bloghoz,de ezekkel is csak mértékkel. Hiszen a túl sok csillogás elronthatja a varázslatos élményt,amit egy fejlécnek adnia kell. A te fejléced egyik felén sok,a másikon pedig kevés csillám van,javaslom,hogy mindenhová kevés csillámot használj. A sok csillogás-villogás illik egy tündérmeséhez,egy ilyen bloghoz is illeszkedik,de nagyon keveset kell használni belőlük. Összességében szép munka,de egy-két apróbb részlettel tökéletes is lehetne.
A bejegyzések fekete betűi és fehér hátterei nagyon klasszikusak,rengeteg blogon megjelennek. Van ahol jól is mutat,illik mindenhez. Nos,a te esetedben nem tudom eldönteni,hogy ez rosszul vagy esetleg jól mutat-e jelen pillanatban,de jobb összhatást érnél el,ha mindent egy bizonyos ponthoz igazítanál,például a fejléchez. Több színt kellene vinni az egész blogba,hiszen így lenyűgözőbb és látványosabb lenne.
A zenelejátszó vörös színét sem értem. Elhiszem,hogy esetleg ez tetszett a legjobban,vagy éppen nem találtál olyat,ami illik. De ez a szín semmihez nem illik a blogon,maximum a jelenlegi fejléc sötétbarna színéhez. Ezeken sűrgősen kellene változtatni,hogy minél szebb és kidolgozottabb legyen a blogod. 
A chat ablak sem illeszkedik valami nagyon. Egyszerű,fehér színű,zöldes-barnás betűkkel,amik szintén nem illenek valami nagyon a bloghoz. Változtass,próbáld meg a legjobbat kihozni a kreativitásodból,mert,ha próbálkozól,minden tökéletes lehet a blogodon.
Design: 3/5

Novella/Történet: Nos,igazán kreatív lélek vagy,hiszen ennyi féle történetet egyszerre írni, egyáltalán nem könnyű. Őszintén,nem is merek belegondolni,hogyan jut időd a mindennapi dolgokra a rengeteg írás mellett. Én eddig már biztosan kilapultam volna a sok teher alatt,de jó tudni,hogy bírod az iramot. Minden esetre,a te dolgod elég nehéz. Elismerésem,hogy ennyi történet és gépelés mellett is megállod a helyed,ráadásul,egész jó történeteket is hozol. Igaz,úgy látom,hogy nem tolonganak nagyon az olvasók,de azért neked hajtanod kell,hogy,akár az én tanácsaim segítségével,akár máséval,de fejlődj és ne hagyd abba az írást. Igen,a sok leszólás után most biztató dolgokat is mondtam,ami nagy szó. De ismerjük el,hogy nem mindenki tud ilyen történeteket írni,mint te,ráadásul a mindennapi nyomások alatt. Megfogtak az írásaid,a látványos fejlődésed,amit a hetek során értél el. De azért foglalkozzunk egy kicsit a kritizálós témával is. Jó,jó,okésak a történeteid,de ennél sokkal lenyúgözőbbek és érdekesebbek is lehetnének. Húzhatnád egy kicsit az időt,hogy legyen több fejezet,gondolkozz sokat a folytatásokon,hogy minél jobbak legyenek a történetek. Próbálj meg más fordulatokat hozni az írásaidba,hogy ne csak egyszerű,hanem figyelemfelkeltő részeket is tartalmazzon. Értem én,hogy például egy fanfiction nagyrészt a könyv vagy film fanjainak íródik,de azért jobb lenne,ha azok is megértenék,akik nem jártasak a témában. Így nem csak a rajongókat, hanem olyan embereket is a blogra vonzzhatsz,akik talán csak a címét hallották az illető regénynek/sorozatnak/filmnek,és fogalmuk sincs a részletekről,nem ismerik a neveket,esetleges varázstárgyakat. Szerintem minden bloggernek,aki történetet vagy fanfiction-t ír,ezt a módszert kellene alkalmaznia,hiszen így mindenki megértené a lényeget. A későbbi fejezetekben már bármilyen dologról szó lehet,amit persze az előző részekben megmagyaráztál,hiszen így mindenki tudni fogja,hogy mire érted a furcsább fogalmakat. Akkor jöhet is a fogalmazási stílusodról a kis beszédem,ahol szintén nem leszek a legkíméletesebb. 
Novella/Történet: 4/5

Fogalmazási stílus: Én megmondom őszintén,hogy nem ragadott meg valami nagyon az írásod. Tudok én kedves is lenni,csak a pozitívumokra figyelni,hiszen a blogajánlók írásához csakis ezeket a tulajdonságokat kell használnom. Szerintem van még mit fejlődnöd,gyakorold a helyesírást. Nem írsz valami részletesen,ami engem nagyon zavar,mert én szeretem,ha valaki mindent feltüntet a fejezetekben. Gondolkozz hosszan,hogyan lehetne kifejezni az egyes cselekményeket,hogy az a mondat még értelmes és érthető is legyen. Hiszen az íráshoz jó sok idő,türelem és gondolkodás kell, csak így tudod tökéletesre csiszolni a történeteket. Figyelj oda a szavakra,ha végeztél,olvasd át, esetleg fogadj egy bétát,aki megteszi ezt helyetted,de semmiképpen ne tedd közzé azt a bejegyzést, amit nem fürkésztél át alaposan. Az apró hibákból lehetnek a legnagyobbak,ezt jól jegyezd meg. Az írásaidban találtam egy-két hibácskát,például a Doctor Who fanfiction-öd első fejezetében,amit eléggé régen írtál. Ennyi idő alatt persze fejlődik az ember,de azért nem kerülte el a figyelmemet semmi. Gondolok itt például erre az apró részletre:
,,A Duna felől lágy szélfuvallatok érkeztek, felfrissítve a levegőt.
A városháza harangja elütötte a délután két órát.
A pályaudvar felé csak pár ember lézengett, ebben a melegben senkinek nem volt kedve utazni. Nem is csodálom. Mire odaértem a bőröndömmel, én is alaposan kimelegedtem.
Odasétáltam a pénztárhoz és kértem egy jegyet Budapesre.
Még volt tíz percem az indulásig."

Ez számomra eléggé zavaró,hiszen olyan mondatokat tettél külön,amiket egy-két bekezdésre könnyedén fel lehetett volna osztani,pótólni jó néhány szóval vagy mondattal. Nem olvasztottad egybe a mondatokat,csak kiraktad az írásjeleket,de arra nem gondoltál,hogy ha ezt valaki elolvassa,akkor nem hangzik valami jól. Zsugorítani kellett volna,spórólni a mondatvégi írásjelekkel,jóval többször használni a vesszőket. Máskor jól figyelj oda mindenre,próbáld meg a legjobbat kihozni az írástudományodból,ezt tanácsolom.
Fogalmazási stílus: 3/5

Összesen: 15/20

Remélem hasznodra válnak a tanácsaim és nem veszed sértésnek,amiket leírtam. Én csak segíteni próbálok,és ha változtatsz egy csöppet a blogon,akkor garantálom,hogy szebb és érdekesebb lesz. Gratulálok a kitartásodhoz és,ahhoz is,ha a kritikám után jobbá fogod tenni a történeteket és a blogot! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése