2015. szeptember 3., csütörtök

Kritika - Where my demons hide

Sziasztok bloggerek és bloggerinák! A mai napon egy új, a Demigod Critics első kritikájával érkeztem, melynek címe Where my demons hide, Petra Beifong jóvoltából. Na, de akkor vágjunk is bele a közepébe! :)

Cím: Megnyerő, kellemes hangzású cím, nekem már az elején felkeltette az érdeklődésemet. Magyarra fordítva így hangzana: Ahol a démonjaim rejtőznek. Szerintem ez nagyon találó a blogodhoz, mint a Szellemvilág, mint pedig Korra személyisége miatt. Habár még csak az első 5 fejezet van fent,tehát úgy gondolom, hogy a címnek még lesznek rejtettebb jelentései is. Találó cím, már első hangzásra felkelti az olvasó érdeklődését a történeted iránt. Mondjuk én első olvasásra más történetre számítottam, de kellemesen csalódtam a blogoddal kapcsolatban.
Cím: 5/5

Design: Amit a designról először el tudnék mondani, az a találó. Teljes mértékben a történeted hangulatát idézed elő a tengerkék és viharszürke árnyalatokkal. Noha a blogodhoz nagyon illik, attól még koránt sem jelenti azt, hogy tökéletes.
Először is leírnám azt, hogy mi tetszik, és mi kevésbé nyerte el a tetszésemet a fejléceden. A kék számtalan árnyalatát magán hordozza, ami nagyon szép és Korra mivoltát is jellemzi, mivel a Víz Déli Törzsének tagja, és Avatár lévén legelőször a vizet tudta idomítani. Ez így mind szép és jó, de szerény véleményem szerint a sok kék szín mellett pár halványabb, szürkés árnyalat is helyet kaphatott volna. A sok egyforma alapú szín kissé összezavarhatja az olvasó szemét, de ezzel nincs nagyobb probléma. A textúrák találóan vannak kiválasztva, nagy hangsúlyt fektetnek a vízre, több helyen is előfordulnak apróbb hullámok és vízcseppek. A képen elhelyezkedő szereplők, Korra és Tahno töltik be a főszereplők helyét, amelyre a középen való elhelyezés is utal. A textúrák nagyobb vonalakban tisztán kivehetők, szépek, de mint azt már említettem, nem vagyok túlságosan megelégedve a színvilággal.
Ami egy kicsit zavart még a fejléceden, az a cím felírása. A színe és a betűtípusa teljesen megfelel,de a cím mérete túl kicsi, sokkal nagyobb teret igényelne, mivel ez a blogod egyik alapköve.
A következő dolog amivel nem vagyok teljesen megelégedve, az a háttered.A hátsó, bejegyzések mögötti háttér szerintem sokkal jobban mutatna a bejegyzések mögött, mint az a viharszürke szín.Nincs bajom a szürke színnel, de mint a fejlécedhez, mint a történetedhez jobban passzolna egy világosabb, pár fokkal a kék színbe átmenő árnyalat.
A modulsávod rendben van ,de egy kicsit részletesebben is kitérnék rá. Legfelül helyezkednek el az oldalak, amely nagyon fontos, abból a szempontból is, hogy a belépők könnyebben megtalálják a fejezeteket. Személy szerint nagyon hasznosnak tartom, hogy szereplős oldalt is készítettél, megkönnyítve ezzel a karakterek elképzelését.
A modulok sorrendjén csak annyit változtatnék, hogy a magamról, a Chat és a rendszeres olvasók modulokat fentebb helyezném el, mivel ezek a fontosabbak és hasznosabbak is, mint például az oldalmegjelenítések száma vagy a közvélemény-kutatás. A modulok száma rendben van, elegendő található belőlük az oldalsávon, ami egy rendezettebb, szebb külsőt ad a blogodnak. A Chated követi a blog színvilágát, nem olvad bele a háttérbe, és ezért piros pont jár ,mivel sokan elkövetik azt a hibát, hogy a csevegőt áttetszőre színezve, elbújtatják azt a blogon. A fülszöveged igényesen van megfogalmazva, elmondja azt, amit a történeted kimeneteléről tudni kell. Az írás könnyen kivehető, nincs baj az olvasással, csupán azt tenném még hozzá, hogy a bejegyzések címének választhatnál egy bonyolultabb, szebb írásmódot, mivel a mostani elég egyszerű. Továbbá szemet szúrt az, hogy a fejezetek során nem egyszer változik az írásmód, ami nem mutat túl jól. És a párbeszéd jelek helye sem megfelelő, kilométerekkel a mondat kezdete előtt vannak. Őszintén javaslom, hogy változtass ezen a két hibán, mert szörnyen szúrják a szemet, és összezavarhatják az olvasót is.
Összefoglalva a leírtakat, találó, szép kinézete van a blogodnak, csupán egy-két áthelyezés és színváltoztatás árán máris szebb külsőt érhetsz el ,amely nem csak a szemnek, hanem az olvasóknak is jobban kedvezne.
Design: 3/5

Történet: Be kell vallanom azt, hogy megleptél. Méghozzá határozottan jó értelemben. Nem vagyok valami nagy Korra legendája-fan, csupán egy-két részt láttam a sorozatból, és azokat is csak félszemmel. Én az olvasás és írás pártján állok, így sokkal szívesebben olvastam a történetedet, mint bambultam  a tv-ben a sorozatot. pályafutásom során nem olvastam a történetedhez foghatót,és olvasás közben rájöttem arra, hogy nem is tűnik olyan rossznak ez a sorozat. Na de hagyjuk a  szószaporítást, jöjjön a történet
Mivel a blogodon ezidáig csak 5 fejezet van fent, ezt a részt egy kicsit rövidebben fogom leírni.
Főhősnőnk, Korra mind a négy elem idomítására képes, rövidebben fogalmazva ő a világ új Avatárja. 18 éves koráig a Déli Sarkon élte életét a Víz Déli törzsével, és itt tanulta meg a víz idomítását. Ám amikor nővéréhez, Eminához költözik Köztársaságvárosba, az élete teljesen megváltozik. Az Idomár Arénában versenyzőként van jelen, de a várva-várt megmérettetés elmarad.
Történeted elején Korra és Bolin tésztát falatoznak egy vendéglőben .Betekintést nyerünk a vendéglő világába,és megtudjuk azt is, hogy Korra és Bolin nincsenek túl jó barátságban a Farkasdenevérekkel, akiknek Tahno a vezetőjük.Az első fejezetben egy rövidebb összetűzésnek is a szemtanúi lehetünk, melynek Korra és Tahno a főszereplői.
A második fejezetben Korra arra ébredt, hogy látogatók vannak a lakásába, akik nem mások, mint a rendőrkapitányság tagjai, élükön vezetőjükkel, Lin  Beinfonggal. Főszereplőnk nemsokára megtudja, hogy az egész város víz és áram hiányában szenved, és az áramszünet egy hatalmas rengés kíséretében mutatkozik .Korra tehát nővérével, Eminával együtt elindul az arénába, hogy kiderítsék az egyre erősebb és erősebb rengések okát. Az összegyűlt, apró mentősereg az épület falait és kupoláját tartva próbálták megvédeni azt a rengésektől. Ám ez a terv korán sem sült el túl jól. Az Avatár Tahnoval együtt a Nyugati Kórházba került, ahol hatásos ellátást kaptak sebeikre. Ebben a kórházban egy rosszindulatú beszélgetés is sorra került, melyet Tahno intézett a vízidomár lány felé. A Farkasdenevér dühös szavai fájdalmasan égtek Korra szívében, és rájött arra, hogy mekkora igazság is lakozik bennük. Fejében gondolatok sokasága cikázott, melyeknek fő szála az volt, hogy a történések okozója ő maga.  Az első négy fejezetben nagyobb vonalakban erről olvashatunk, míg az ötödik (szerintem legjobban sikerült fejezetben) ellátogatunk a  Szellemvilágba, ahol az Avatár találkozni fog a Négy Elem Szellemével, akiknek a négy elem irányítójának kisegítése a feladatuk. Eddigi történetünk úgy fejeződik be, hogy Korra egy világító gömb felé nyúl, amelyet a szellemek hoztak létre.
Röviden összefoglaltam az öt fejezet tartalmát, amely nagyon elnyerte a tetszésemet! Imádtam azt, hogy mindig történik valami izgalmas, éppen ezért hamar elolvastam azt a röpke öt fejezetet, és csalódottan vettem figyelembe, hogy egyelőre nincs folytatás. De a történet eddig nagyon megfogott, remélem mihamarabb olvashatom a 6.fejezetet is!
Történet: 5/5

Szereplők: A történetednek van egy jó pár szereplője, de én most a jelentősebb karaktereidről ejtenék pár szót.
Korra egy különleges,18 éves lány, a Víz Déli Törzsének tagja. Nehezen viseli, hogy elődje, Aang után most ő lett az Avatár.nBátor lány, ehhez kétség sem fér, és bátorságát a rengések bekövetkezésekor is bebizonyította. Önértékelési szinten nem állja meg túl jól a helyét, nem hisz magában, és azt hiszi, hogy minden rossz tettnek ő az okozója. Nem rajong az Avatári címért, szívesen lemondana róla egy normális élet fejében. Beszéd terén is megállja a helyét ,csípősen vissza tud szólni másoknak, amelyet az első fejezetben is bebizonyított. Bár elmondása szerint gyűlöli a Farkasdenevérek dölyfös vezetőjét, Tahnot, én mégis úgy éreztem, hogy a történeted során valamilyen nagyon alacsony szinten kötődik hozzá. Például az első fejezetben úgy beszéltek egymással, mintha egy öreg házaspár lennének.
Bár Korra nem igazán hisz a benne lakozó erőben, én mégis úgy érzem, hogy több van benne, mint amennyit eddig olvashattunk róla a történet folyamán.
Második szereplőd akiről beszámolok, az a Farkasdenevérek főnöke, Tahno lesz. Mégha elég rosszindulatú és büszke is a személyisége, nekem nagyon bejött. Bár kívülről kemény és rettenthetetlen személyiséget mutat, a Tahno szemszögök alatt úgy éreztem, hogy a zord külsö legmélyén akad még némi gyengédség is.És amikor Korrának azt ecsetelte, hogy mennyire utálja, hogy létezik és hogy felkavar mindent, nem tudtam komolyan venni a szavait, mivel hosszú idő után először megbánta azt amit mondott. Mégha más ember szemszögéből ez a megbánás nem valami sok, Tahno karakterét ismerve igenis  nagy dolog. Nagyon tetszett a leírás az első fejezetben, amit Korra szemszögéből olvashattunk Tahnoról. Remélem a jövőben több dolgot is megtudhatok kettejükkel kapcsolatban, szerintem nem mutatnának rosszul együtt.
És itt a végén még szeretnék pár sort írni a személyes kedvencemről, Emináról. Nem tudom, hogy miért ő lett a kedvencem, de megtetszett a karaktere. Ahogy észrevettem, erős személyisége van, és mindig vigyáz a húgára, Korrára. Eminától az volt a kedvenc jelenetem, amikor  segített meditálni az Avatárnak, és ezáltal sikerült átjutniuk a Szellemvilágba. Elnyerte a tetszésemet a szereplős oldalon található képe, amelyen nagyon csinos és szimpatikus.
Szerethető, jól kialakított karaktereid vannak, viszont én hiányoltam egy kicsit bővebb információt róluk. Remélem a jövőben több leírást fogsz alkalmazni, mint a főszereplőkről, mint a mellékszereplőkről. Egy pár kifejtett, alapos leírás a külső és belső tulajdonságaikról sokat segítene a karakterek kiismerésében.
Szereplők: 4/5

Fogalmazás, stílus: Legelőször azt jegyezném meg, hogy nagyon jól és ügyesen fogalmazol. Érthető mondatait vannak, amelyek ügyesen vannak összerakva. Na de akkor belemerülnék kicsit a részletekbe is.
Először is kicsit hiányoltam a leírásokat. Azok a leírások, amelyek eddig szerepeltek a történetedben, teljesen jók voltak, csak elég kis számban fordultak elő. Javaslom a jövőben probálkozz meg pár új, hosszabb leírással tájképekről, szobákról, személyekről. Pár ilyen újdonság színesebbé tenné az írásodat, és részletesebben el lehetne képzelni a leírt dolgokat.
Továbbá még arra is felhívnám a figyelmet, hogy ugyan ritkán, de a mesélés néha felvesz egy monoton, egyhangú ritmust. És ilyenkor csak mesélsz és mesélsz, nem figyelsz a bővített mondatokra, a leírásokra, és ez egy idő után unalmassá válhat .Főleg a hármas fejezet elején érzékeltem ezt az esetet, amikor Korra a falakat tartotta. Azt ajánlom,hogy figyelj a mondatok alkotására, gyakrabban használj összetett, jelzőkkel és hasonlatokkal ellátott mondatokat, és akkor nem lesz baj.
És akkor most kicsit bővebben rátérnék a helyesírásra. Nagyrészt helyesen, szépen írsz, de akad egy-két helyesírási, elírási hibád, amely gyakrabban előfordul. Ami a legjobban zavart az az összetett és igekötős szavak különírása.Ugyan létezik olyan eset amikor külön írjuk ezeket, de legtöbbször egybeírjuk a kettőt.
,,Rekord sebességel értünk az épülethez,ami még teljesen épségben volt."
,,Az egész karomat egy heves mozdulattal le ránottam."
A fenti mondatokban a különírási hibádat követted el. Az első mondatban kétfelé osztottad az összetett szót, amelyeket nem írunk külön. A második mondatban az igekötőt választottad el az igétől, amely szintén nem helyes. Ha úgy írtad volna, hogy ,,Az egész karomat egy heves mozdulattal rántottam le", akkor a kettő külön került volna, de ebben az esetben ez nem lépett be, így hát helytelen maradt.
A másik dolog ami kicsit zavaró volt, az a vesszők hiánya. Legtöbbször kitetted a vesszőket, de nem egyszer figyeltem fel arra, hogy elhagytad azokat.
,,-Biztos ki akarsz hívni szépfiú?"
,,Ha megütöd kiesünk a tornából."
 Az előbbi példák bizonyítják azt, hogy elhagytál két vesszőt. A szépfiú és kiesünk szavak elé kerültek volna a vesszők,de valamiért elmaradtak.
A vége előtt pedig szeretnék még egy nagy, szemet szúró elírást ismertetni. A névelőkről lenne szó, amelyeket néha összekeversz.
,,Az puha és meleg ágyban feküdve tanulmányoztam az abban a pillanatban roppant érdekesnek tűnő lábujjaimat."
Helyesen a puha és meleg ágyban ,nem pedig az puha és meleg ágyban. Az elírt névelő ráadásul rosszul is hangzik,elrontja a mondatodat. Magánhangzó előtt az, mássalhangzó előtt a.Í gy tartja a szabály, és azt ajánlom, hogy a jövőben ezt tartsd szem előtt.
Egy kis odafigyeléssel elkerülheted a fenti hibák elkövetését, amelyek nem annyira vészesek, de azért jó odafigyelni rájuk. Még annyit tennék hozzá ,hogy van egy-két elírási hibád is, amelyek minden bizonnyal csak a figyelmetlenségnek tudhatok be. Javaslom, hogy a részek közzététele előtt nézd át még egyszer a fejezeteket, és akkor nem lesz probléma. De ha esetleg nincs elég türelmed ehhez, akkor fogadj fel egy hűséges Bétát, aki örömmel átnézi neked a részeket.
Végeredménynek azt mondanám, hogy nagyon ügyesen fogalmazol, neked ebben van tehetséged! Viszont figyelj oda jobban a leírásokra, helyesírásra! Ha ezeket betartod, garantáltan nagy sikered lesz!
Fogalmazás, stílus: 3/5
Összesen: 21/25
  
Remélem a segítségedre válnak a tanácsaim! Köszönöm, hogy elolvashattam a történetedet, és írhattam is róla! További sok sikert kívánok a blogodhoz! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése