2015. szeptember 11., péntek

Kritika - R.I.P

Szép napot mindenkinek! A mai napot ismét egy kritikával zárnám,melynek címe R.I.P,Zsu jóvoltából.Ez a kritika is kicsit rövidebb lesz,mivel a blogon ezidáig öt rövidebb fejezet van fent.Tehát nem is fecsérelném az időt,érkezzen hát a kritika!

Cím:Teljes címünk az eredeti nyelven Rest in Peace-ként hangzana,ami magyarul annyit tesz,hogy nyugodjék békében.Történetedhez és blogodhoz teljes mértékben találó,mivel ártatlan főszereplőnk,Annabelle gyilkosságnak esik áldozatául,melynek egy bizonyos Mark az okozója.Így hát Annabelle a Másvilágra jutva ismerkedik meg az új világ különös dolgaival,amelyek nem kis változást hoznak életében,vagy jobban mondva halálában.E két szó utal mindenre,ami a történetedben nagyobb szerepet kap,mint a főszereplő halálára,mint annak élni akarásáért való kitartására.Röviden és tömören annyit,hogy nagyon tetszetős és még jól is hangzik.
Cím:5\5

Design:Ennél a résznél kicsit könyörtelen leszek,de kritikusként úgy gondolom,hogy kötelességem leírni az észrevételeimet.
 Nos az első dolog amit el tudnák mondani a blogod kinézetéről,az az egyszerű.Kicsit már túlzottan egyszerű.Érvelésemnek a következőkben nyomatékot is fogok adni.
Akkor el is kezdeném a fejléccel.Őszinte leszek hozzád,nekem annyira nem tetszett.A vörös hajú lányon és a háttérben elhelyezkedő halvány textúrákon kívül jóformán semmi más nem található rajta,leszámítva a címet és a leírást.Ahhoz,hogy egy kellemes összképet mutató fejlécet kapj,sokkal több és élesebb textúrára van szükséged.A vörös hajú főszereplőnk alakja túlságosan elmosódott,a piros és sötét árnyalatok is túlságosan elmosódtak.És a háttérben helyet kapó tájkép sem sokkal jobb.Az elhalványuló színek a szemnek kicsit zavaróak.Azt ajánlanám a figyelmedbe,hogy ha fejlécváltásra esne esetleg a választásod,akkor figyelj oda jobban a színek harmonikus passzolására,a textúrák élesebb kirajzolódására és többes számára.Sokkal jobban mutatna a fejléced,ha a történetedhez illő textúrák csoportja lepné el,amelyek szépen összefolynak és szebb kinézetet nyújtanak,mint az olvasó szemének,mint a blogod külsőjének.
Ami még szúrta a szememet a fejléceden,az a cím kétszeres megjelenése.A nézelődök egyszeri olvasás után is meg tudják jegyezni a blogod címét,nem szükséges ehhez a dupla felírás.A fekete betűs cím sokkal mutatósabb,habár a mérete kicsit meghaladja az átlagos címekét,de ezt leszámítva jelentősebb szerepe van,mint a bal felső sarokban található felírásnak.Javaslom,hogy a fehér színnel írott címet távolítsd el,mivel mint azt már említettem,a cím egy alkalommal való felírása ia bőven elég,ráadásul rendezettebb is.
A képen helyet foglaló leírással sem vagyok megelégedve.Nem csak zavarja a fejléc panorámáját,de még nehezen kivehető is.Azt ajánlom,hogy keress más helyet a leírásnak,mondjuk a fejléc alatt,ahol nem zavarná annyira az emberek szemét.És egy sötétebb árnyalat sem ártana rajta,olvashatóbbá és kivehetőbbé tenné a történet rövid bemutatását.Azt viszont elfelejtettem hozzátenni,hogy a vöröses-sötét színvilág a lehető legjobban van megválasztva,a történeted stílusát és hangulatát idézi.
A következő dolog amiről bemutatást tartanék,az a bejegyzések és az oldalsáv.Az én szememnek kicsit zavaró volt a bejegyzések szövege.Nem nyerte el a tetszésemet az a tény,hogy a bekezdések között nagyobb távolság terül el a kelleténél.Rendezetlenebb külsővel látja el a blogodat,ami szintén nem túl szép.Javaslom,hogy mindenképpen orvosold ezt a problémát,és a bejegyzések címén is változtathatnál.A bejegyzések alatti linkek színe sem az igazi.Ez ugyan nem túl nagy hiba,de nekem megakadt a szemem rajtuk.Kék színükkel messze eltávolodnak a blogod hangulatától,én a te helyedben mindenképpen a blog színárnyalatához igazítanám.
Az oldalsávodra rátérve azt kell,hogy mondjam,hogy megint okítani fogok.A modulsáv nagyon hiányos,csupán egy-két mudol kap rajta helyet,és ezt nagyon hiányoltam.És oldalak sincsenek sehol,ami szintén nagyobb probléma.Igaz,hogy eddig nincs túl sok szereplőd,de én azért szívesen megnéznék egy-egy képet az eddig előfordult karakterekről.Továbbá a tartalmat sem találtam sehol,aminek szintén nagy hasznát látom.Visszatérve a modulokra én azt ajánlanám,hogy bővítsd a modulsávodat pár új modullal,elkezdve egy a színekhez passzoló csevegővel,elérve a rendszeres olvasókig,ami ismételten nagy fontossággal rendelkezik.Ha a nem túl fontos modulokat mellőzöd is,az alapmodulokat mindenképp rakd be oldalra.
Nagyjából ennyit szerettem volna elmondani a kinézetről,és így végignézve,elég sok negatívumot soroltam fel.De ne csüggedj el,mert ha még a mostani blogod külsője egyszerű is,pár új oldallal,modullal,és egyéb javításokkal tökéletessé varázsolhatod a blogodon levő designt!De annyit még hozzátennék,hogy a mostani színvilágot mindenképp hagyd meg!
Design:2\5

Történet:Habár a design nem aratott nagy sikert nálam,a történet teljesen magával ragadott.Fantasykedvelőként nagyra értékeltem a történetedet,és annak ellenére,hogy röpke fél óra alatt végeztem az egésszel,minden egyes másodpercét élveztem.Kinek nem keltené fel az érdeklődését az,hogy mi történik velünk a halálunk után?Pokol vagy Menyország a sorsunk?Történeted is hasonló témában játszódik,ami így is van jól.
Első fejezetünkben főszereplőnk,Annabelle meggyilkolását olvashatjuk.Keserves kínok és pofonok között hagyja el a földi életet,amelyet áruló kedvese,Mark vett el tőle.A gyilkosság előtt Annabelle egy átlagos lány volt.Vígan élte életét bonyolult szerelmi kapcsolatában,nem is gondolva a halál okozta következményekre.Ám ez az élete végleg véget ért,amikor a gyilkosa végzett vele.Új életét egy fehér,sivár helyen kezdte el,ahol megismerkedett Amentiával,egy másik lélekkel.Három perces beszélgetésük során Annabelle megértette,hogy mi történt vele.Meghalt.
Új életét egy olyan helyen kezdte,ahol nem Pokol és Menyország között esik a választás.Ebben a világban Ártatlanok,Elfeledettek,Lelkek és Démonok töltik be a helyet.Ártatlanok azok,akik feláldozták magukat,vagy Annabelle esetében áldozattá váltak.Elfeledettekké azok válnak,akiknek egy élő ismerősük sem maradt a világon,így hát az ő emlékük örök feledésre ítéltetett.Lelkek maradnak azok,akikkel semmilyen figyelemreméltóbb dolog nem történt.És ott vannak a démonok.Ők az olyan Ártatlan szellemek, akik nem a gyilkosukat ölték meg,hanem egy másik rosszakarójukat.
Annabelle ezután esélyt kap arra,hogy javítson.Kiválaszthat magának egyetlen valakit,aki látni fogja őt földi utazása során,és fájdalmat okozhat neki.A vörös hajú lány természetes Markot választja,és megtudja azt is,hogy ha véget vet gyilkosa életének,akkor visszatérhet szeretett családtagjai közé.Vajon Annabelle képes lesz megölni zsarnok szerelmét?Vajon sikerül neki ismét visszatérnie a földre?Ezek a kérdések kergetik egymást a történet olvasóinak fejében.
Utolsó fejezetünkben Annabelle és Elfeledett társa,Sesy a földre indulnak,hogy megbosszúlhassák az Ártatlan halálát.Történetünk dióhéjban ennyi lenne,ám a fejleményeknek még korán sincs vége.
Nekem nagyon tetszett a történet stílusa és kivitelezése,csupán annyit tennék hozzá,hogy én a te helyedben bővítenék a fejezetek hosszán,mivel elég rövidre sikeredtek az eddig megjelentek.Megfogott a történetedben az,hogy mindig történik valami,és soha nem hagyod unatkozni az olvasóidat.A fejezetek végén mindig arra gondolok,hogy mikor olvashatom a folytatást.Kreatívan megalkotott blogodhoz őszintén gratulálok,nálam nagy sikert aratott! :)
Történet:5\5

Szereplők:Az a legnagyobb problémám,hogy tényleg nagyon keveset tudok írni ennél a résznél.A röpke 5 fejezet plusz az előszó alatt nem igazán ismertem ki a szereplőidet,de ez főleg a fejezetek alacsony száma és rövid tartalma miatt van.Szóval pár mondatban elemezném csupán a szereplőket,aztán már át is tértem a fogalmazásra.
Főszereplőnk,Annabelle élete teljesen átlagos.Élete egyáltalán nem különbözik egy átlagos tini életétől.Leszámítva egy dolgot.Bonyolult szerelmi kapcsolata napról-napra rosszabb lesz,amely nagyrészt a kedvese,Mark miatt történik.Élete teljesen más fordulatot vesz amikor a kedvesnek hitt Mark gyilkos képében kioltja a lány életét.És a lány élete ekkor kezd csak igazán bonyolult lenni.A másvilágon megismerkedik egy Lélekkel és egy Elfeledettel is,és meg tudja,hogy hogyan szerezheti vissza elvesztett életét.Bosszúszomjtól vezérelve tér vissza a földre,hogy véget vessen Mark életének.A dühös Annabelle érzelmeit könnyedén megismerhetjük az előszóból.Tiszta szívből gyűlöli meggyilkolóját,és hidegvérrel kioltaná az életét,ha az alkalom úgy adódna.Csalódott,és még mindig fáj neki az,hogy szeretőnek hitt párja rút módon elrabolta és a részeg barátai segítségével holtra verte.Így hát a kiválasztás idején gondolkozás nélkül Markot választotta.
Hidegvérű gyilkosunk,Mark nem nyerte el annyira a tetszésemet.Gyáva féreg módjára csak a barátai társaságában mert végezni Annabellel.Árulása és viselkedése bélyeget nyomott a véleményemre,miszerint már az elejétől fogva nem volt a kedvencem.Amit tett,az megbocsáthatatlan és megérthetetlen,tehát azt hiszem,hogy röviden és velősen kifejeztem róla a véleményemet.Történetünk úgy fejeződött be,hogy Annabelle megérkezett Mark házába,ahol bepillanthatást nyerhetett arra,ahogy a ház tulajdonosa egy fényképet szorongat a kezében,amelyen őmaga és Annabelle szerepel.Ebből arra következtettem,hogy gyilkosunk talán,de csak Talán némi megbánást érzett a bűncselekmény után.
Nagyjából ennyit szerettem volna mondani.Elég rövidre sikeredett,de mint azt már említettem,nehezen ismerkedtem meg a szereplőiddel.A külső tulajdonságaik elég jól átjöttek,de azért egy szereplős oldalt szívesen megnéztem volna.Szépen leírod a karakterek személyiségét,csupán a belső tulajdonságok maradtak homályosak előttem.A jövőben remélem,hogy jobban megismerhetem a szereplőket,mivel elhatározott szándékomban áll folytatni a történeted!  
Szereplők:4\5

Fogalmazás,stílus:Azt kell,hogy mondjam,hogy az írásod már az első fejezet olvasása közben megfogott.Nagyon tetszik az írási stílusod,alig van egy-két dolog amit kifogásolni tudok rajta.Párbeszédekben nem szűkölködsz, elegendő mennyiségben megtalálhatóak a részek során.A meséléssel sincs baj,szépen kifejted a történéseket,habár egy-két helyen az én részletimádó énem igényelt volna még bővebb leírást.A fogalmazási technikád szinte tökéletes,érthetően és tisztán fejezed ki magadat a mondataidban.A leírásokat sem kifogásolhatom,csupán annyit tennék hozzá,hogy többször kéne alkalmaznod őket.Gondolok most,mint táj,mint személy,mint tárgyleírásokra.Én imádom az olyan történeteket,ahol minden egyes apró részlet leírást kap.Persze nagyon ritka az olyan blog,ahol teljesen meg vagyok elégedve a leírásokkal,de a te blogod meglepetésemre nem okozott csalódást ezzel kapcsolatban.Nem túl alapos,de nem is túl felületes,a te történetedhez ez a leírási forma valahogy tökéletesen passzol.
Már itt az elején megemlíteném,hogy nagyon különlegesnek és érdekesnek tartottam azt,ahogy a gyilkosról első szám II. személyben mesélsz.Ugyan előfordulhat,hogy az olvasónak ez nem jön be annyira,de nekem teljes mértékben elnyerte a tetszésemet ez a második személyből való leírás.
Ami azt illeti,helyesírás terén sem tudok túl sokat beszélni.Ügyesen, helyesen használod a szavakat, nincs nagy baj velük.Nem igazán tudtam belekötni,csupán egy-két formaságot és elírást fedeztem fel.Ezeket leírom egyrészt azért,hogy okulj belőlük,másrészt azért,mert mást nem igazán tudok kijavítani.
,,Felsőtestem lebénult már szinte teljesen"
Az én fülemnek ez a mondat egy kicsit sántított.Szerény személyem helyesebbnek tartja ezt a változatot: Felsőtestem szinte már teljesen lebénult.Persze ez csak amolyan kötőzködés,de az én fülemnek valahogy jobban hangzik ez a változat.Az ilyen elírásokat legfeljebb háromszor találtam meg a történetedben,de azért gondoltam,hogy megmutatom neked is. 
Ugyanakkor nálad is észrevettem a hármas pontok gyakoribb használatát.Ezzel tényleg nincs semmi gond,de néha rátaláltam olyan mondatokra is,amelyek végén Szerintem nem jár hármas pont.Ezeket általában akkor használjuk amikor nem fejezünk be egy mondatot,de ez is amolyan ízlések és pofonok alapú dolog.
,, Édes volt, és mámoros, finom eper illattal..."
A fenti mondatban Szerintem (ismételten nagy betűvel) nem szükséges a hármas pont.De ezek itt már csak személyes meglátások,szóval nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonosítani nekik.
Amit még néha észrevettem,az a vesszők helytelen használata.Példát itt most nem adnék,mivel sürget az idő,és nem igazán van időm keresgélésre,de azért jó ha ezekre is odafigyelsz.Pár elíráson és helytelenül összeállított mondaton kívül tényleg nem találtam hibát.Jótanácsnak annyit,hogy figyelj a helyesírásra és a mondatok szerkezetére,esetleg közzététel előtt még nézd át a leírt sorokat,vagy kérj meg erre a feladatra egy Bétát,aki garantáltan megoldja ezt neked.
Összességében nagyon jól írsz és fogalmazol,és biztos vagyok benne,hogy írás terén megállnád a helyedet,csupán egy-két javítással új külsőt varázsolhatsz a blogodhoz,ami szebb kinézetet biztosítana a történetedhez!A jövőben mindenképpen követni fogom a blogod alakulását,és abban is biztos vagyok,hogy imádni fogom a történeted kimenetelét! :)
Fogalmazás,stílus:4\5

Összesen: 21,5\25
 
Remélem a segítségedre válnak a tanácsaim!Köszönöm, hogy elolvashattam a történetedet, és hogy  írhattam is róla!További sok sikert kívánok a blogodhoz! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése