2015. szeptember 9., szerda

Kritika - Pasik,Titkok,Esküvők

Sziasztok,bloggerek és bloggerinák! A pár napos kimaradás után egy újabb kritikát hoztam,Timi blogjáról,mely a Pasik, Titkok, Esküvők címet viseli.Mivel a blogon ezidáig csak a Prológus és az első két rész van fent, ez a kritika is kicsit rövidebbre sikeredett.De azért remélem,hogy érkeztem pár újdonsággal! :)

Cím: Mivel még csak a történeted legelejét olvastam,nem tudok nagyon ítélkezni,de úgy gondolom,hogy a történetedhez találó.Pasik még nem igazán bukkantak fel Ivvy életében,viszont a bátyja esküvője utal a címre,és biztos vagyok benne,hogy titkok is szép számmal előfordulnak majd a történetedben.Felsorolásos alapú cím kategóriában egyáltalán nem rossz.Első olvasásra az olvasó egy lány mézes-mázos életét képzeli el maga előtt,ahol a főszereplőnek mindene megvan és boldog,de meglepő,hogy ez egyáltalán nem így van.A történetedhez passzol,nekem tetszik,hogy erre a címre esett a választásod.
Cím:5/5

Design: A design alapja kifejezetten tetszik,főleg a bejegyzések és a modulok elrendezése.Viszont a fejlécnek ígérkező kép nem nyerte el annyira a tetszésemet.
A narancs számtalan árnyalata nagyon szépen összefolyik,kellemes,nyári hangulatot kelt.Szerintem a bal oldali fele egy kicsit elcsúszott,a jobb oldali helyet teljesen üresen hagyva.Az én szememnek kicsit sértő a fejléc egyenetlen eloszlása,de azért ezt figyelmen kívül hagyva tényleg szép az összkép.
Ami még zavart,az a textúrák kiválasztása.Persze nagyon szépek azok a halvány színekkel rendelkező textúrák ott a háttérben,de éppen ezek miatt éreztem kicsit erőltetettnek a mosolygó lány képét.A halovány háttérből nagyon kilóg az éles színeivel és a meghatározott körvonalával,így hát az összes tekintet a lányra vándorol,mivel ő van a legjobban kidolgozva a fejléceden.A háttérben található esküvős textúra nagyon szép,csak éppenséggel nehéz ráfigyelni a főszereplő által betöltött hely miatt.Továbbá észrevettem,hogy elég kevés textúrád van,ami miatt a kép nem tud teljesen összefolyni.De ezzel nincs nagy baj,ezeket leszámítva a fejlécednek tökéletesen megválasztott színvilága van.Ami még nagyon tetszett a képen,az a cím felírása.A lépcsőzetes elrendezés és a krémszín a megfelelő helyen van,és a mérete is tökéletesen megfelel.
És akkor itt még szót ejtenék a bejegyzésekről.A háttérszín nagyon szép és kellemes a szemnek,könnyedén ki lehet venni a szavakat,nincs baj az olvasással.Ami kicsit zavart,az az,hogy a bejegyzések dátuma belelóg az oldalak feltűntetésébe,ami összemossa a kettőt,és egyiket sem lehet tisztán kivenni.És megint megjegyezném,hogy szerény személyem a bejegyzések címét a történet címének felírásához alakítanám,ami ha egy nagyon kicsit is,de harmonikusabb összképet alkotna.
A modulsávodnál nagyon tetszik az az átlátszó vonal,amely elválasztja egymástól a különböző modulokat.A fülszöveged igényesen és érdekesen van megírva,amely felkelti a nézelődő érdeklődését.Mert ugyebár ki ne ismerné a Lúzer lány és a Menő fiú történetét?Minden harmadik blognak,filmnek,könyvnek ez a témája,és ezek gyakorisága egy idő után már unalmassá válhat.És éppen ettől olyan különleges a te blogod.Egy olyan történetet dolgoz fel,amelyben nincs aranyélet,és bizony a Lúzer lány és a Menő fiú sem jönnek össze.A történet még a legkisebb mennyiségben sem sablonos,és ezt már a fülszöveged olvasása közben megtudhatjuk.
A modulok száma megfelelő,szépen vannak elrendezve.Ami zavart az oldalsávodon,az a modulok egyik leggyakoribb hibájának az elkövetése,a Chat áttetszőre varázslása,ami szinte eltünteti az olvasók szeme elől a csevegőt.Javaslom,hogy ezen mindenképpen változtass,a színvilághoz igazítsd a csevegő színét.
Nagyjából ennyi lenne,kicsit rövidre fogtam,de a lényeget leírtam benne.Remélem a lényeg érthető,a designod összképe szép,csupán a leírtak alapján találtam benne egy-két kivetnivalót.
Design:3/5

 Történet:
Már a fülszöveged elolvasása után megfogott a történeted.A nem mindennapi történet nagyon szórakoztató élményt nyújtott számomra.Nagy bánatomra röpke fél óra alatt végeztem a történeteddel,a részek hiányoságga miatt.De mivel eljött az idő,hogy megírjam a kritikát,bele is vágnék a közepébe,habár előre megmondom,hogy rövid leszek.

Főszereplő lányunk Paris Ivonne Greenberg,aki a gimis éveit nem töltötte túl nagy boldogságban.Amíg bátyja,Weston a gimnáziumba járt,addig békén hagyták Ivvyt,de a srác elballagása után bekövetkezett a pokol.A lány a mellékhelyiségben fogyasztotta el az ennivalóját,és soha nem voltak igazi barátai.Prológusunkban a szalagavatóra nyerhetünk betekintést,ahol ismét Ivvy a cikizés fő tárgya.A főszereplő hitt a meghitt filmes jelenetek varázsában,a szőke hercegben a fehér lovon,de a való életben soha nem környékezte meg a szerelem.
A nehéz gimis évek után Ivvy végre élvezhette az élet örömeit.Amerika egyik leghíresebb újságjának írja meg a divatcikkeket,és végre igazi barátra lelt Vanessa képében.Ráadásul egy egész hónapos kiruccanásra indul a mesés Hawaiira,ahol régen látott szüleit és bátyját,na meg a barátnőjét látogatja meg Vanessa társaságában.
Az ügyes-bajos kocsiút után végre felszállhatnak a repülőgépre,amelyre hosszú és nehéz út árán jutnak el.
A Hawaii-i reptéren végre megismerkedhetünk Ivvy családjával és Amanda hozzátartozóival.Ha esetleg elfelejtettem volna megemlíteni,akkor most hozzátenném,hogy Weston barátnője,Amanda Ivvy egyik főellensége a gimiből.A váratlan találkozás finoman szólva sokkolja Ivvyt,aki sikítozva a fürdőszobában köt ki.A reptéri fürdőszobában Vanessa tudomást szerez Ivvy múltjáról,és a nem túl közeli kapcsolatáról Amandával.
De amikor főszereplőnk már kezdte elfogadni az eseményeket,akkor megtörtént a baj.Ivvy bátyja elismeri a család előtt,hogy feleségül veszi Amandát,ezzel bélyeget rakva főszereplőnk amúgy sem kellemes életére.A lány élete immár hatalmas fordulatot vett,határozottan rossz értelemben.
Eddigi történetünk bizonytalanul fejeződik be,mert Ivvy blúzán egy hatalmas sárga folt éktelenkedik,amelyet egy kiömlött pohár okozott.A pohár tulajdonosát homály fedi,így hát az olvasónak várakoznia kell a fejleményekre.
A történet nekem nagyon tetszett,nagyra értékeltem,hogy nem a szerelem került a középpontba,és az egész történet nem egy tündérmese.Nálam nagy sikert aratott,viszont a fejezetek száma miatt kissé csalódott vagyok.Mindezek ellenére biztos vagyok benne,hogy a jövőben követni fogom a blogod fejlődését!
 Történet:5/5 

Szereplők: Mint azt már említettem,a történeted rövidre sikeredett,ezért ezalatt a pár fejezet alatt nem igazán tudtam kiismerni a szereplőket.Legtöbbjüket szépen leírtad,de számomra sokkal több leírást kell becsempészned ahhoz,hogy tökéletesen kiismerjem a karakterek,mint külső,mint belső tulajdonságait.Pár szót ejtenék csak a szereplőkről,aztán már át is térek a fogalmazásra,ahol jóval több mondanivalóm lesz még.
Akkor kezdeném is a lúzer főszereplőnkkel,Ivvyvel,kinek monogramja is PIG,amely a későbbi becenevére is utal.Az iskola lúzere volt a négy gimnáziumos év alatt,de elég jól állta a sarat.A szalagavató után jött rá arra,hogy elege van ebből az egészből.Új életet kezdett,amelyben már nem szerepeltek a menő diákok a gimiből,sem a lúzer énje szintén az iskolából.Új életében Amerika egyik híres újságának dolgozza ki a divatcikkeket,és öltözkedés terén is sokat javult.Gyengépontjai a parfümök,amelyeket előszeretettel spriccel magára.Bátyja,Weston volt számára a fal,amely távol tartotta a gúnyolódokat,de távozása után teljesen egyedül maradt.Amikor egy éves kihagyás után újra láthatja Westont,rájön arra,hogy már a bátyjára sem számíthat,mivel Ivvy szavaival élve,magát a sátánt jegyezte el.
Nagyjából ennyit tudtunk meg a főszereplőről,de a közeljövőben ez az információ minden bizonnyal bővülni fog.Ivvy karaktere eddig nem lopta be magát annyira a szívembe,de azért ő volt az egyik legrendesebb szereplő.
Pár szót ejtenék még Amanda Fosterről,a nagybetűs Sátánról.Nem igazán szimpatizáltam vele a történet során,nekem olyan tipikus plázacicának tűnt.A gimiben igencsak nagy hírnévnek örvendett,ami azt jelenti,hogy nyugodt lelkiismerettel piszkálhatta a suli lúzereit,köztük Ivvyt is.A prológusból megtudhattuk,hogy ő adta a nyakláncot a szalagavatón Ivvynek,amelyen egy nem túl kedves szó virított.Barna hajával,csinos testalkatával és elbűvölő személyiségével sikerült meghódítani Westont,és nem is túl hosszú idő után el is jegyezték.Nekem ez a kapcsolat nem jött be annyira,de azért kiváncsi vagyok,hogy mi lesz a vége ennek az egésznek.
Szereplőkről még annyit,hogy nagyon tetszett Vannessa Messer karaktere.Ivvy igazi barátra lelt benne,és ezt nagyra értékeltem.Határtalan jókedvével és segítőkészségével az egyik kedvencem a történetből.A bőröndös incidens óta belopta magát a szívembe,remélem a jövőben jobban megismerhetem a személyiségét!
Összefoglalva az egészet,egy-két ember kivételével szerethető karaktereid vannak,amelyekről tiszta képet tudtam alkotni a szereplős oldal segítségével.Jótanácsnak csupán annyit,hogy a jövőben próbáld meg sokkal jobban kidolgozni a szereplők,mint belső,mint külső tulajdonságait! 
 Szereplők:4/5

Fogalmazás,stílus: Na akkor itt egy kicsit kivesézném a dolgokat.A legelején viszont szeretném megemlíteni,hogy nagyon jól fogalmazol,tetszik a történet kivitelezése,és az,hogy a fejezetek végén mindig hagysz egy kis izgalmat,ami felkelti az olvasók érdeklődését a folytatással kapcsolatban.A történeted nagyon jó,a fülszöveg kiválóan van megfogalmazva,viszont a leírásokat és kifejtettebb mondatokat kicsit hiányoltam.Ezeket próbáld meg bővíteni,írd le az abban a pillanatban lévő tájat,időt,a szereplők kinézetét,a szobákat,a tengerpartot.Ugyanakkor próbálkozz meg jelzős mondatokkal,amelyekbe egyedi szópárokat használsz fel,mivel ezek színesebbé és hangulatosabbá tennék a történetet.A részletekkel nincs baj,elég alaposan kifejted a történéseket,párbeszédben sem szenvedsz hiányt.
Viszont mindenképpen azt ajánlom,hogy figyelj oda jobban a helyesírásra.Nem egyszer fedeztem fel elírási,fogalmazási és helyesírási hibákat.Ami a legjobban feltűnt,az az összetett szavak különírása.Sokszor találkoztam már efajta hibával,nincs vele nagy gond,de helyesebb és jobb eljárás,ha odafigyelünk ezekre is.

,,Az arca viszont teljes mértékben ugyan olyan, mint akkor."
,,Nagyon büszke lehet az az anya, aki a zsúfolt reptéren a gyermekét a csomag szállító szalagon találja, miután nem látta több mint egy éve."
A fenti mondatokban elkövetett hibákat hozom fel példának.Az első és másik mondatban ugyanazt a hibát követted el,amely nem más,mint az összetett szavak különírása.Figyelj jobban ezekre a hibákra,és akkor nem lesznek problémák az összetett szavakkal.
Egy másik hiba amit gyakrabban elkövetsz,az a vesszők elhagyása és rossz helyre helyezése.Ezt a hibát is két mondattal példázom.

,,Annyira szeretem a kis üvegbe zárt illatos folyadékot mint a cipőket vagy a masnikat."
,,Mondtam a mellettem álló férfinak, aki nem tudott angolul így nem értette meg mit akarok,"
A fenti mondatokban a mint és az így szavak előtt kihagytad a vesszőt,ami nem csak csúnyán mutat,de helytelen is.Próbáld meg szem előtt tartani a vesszők használatára vonatkozó szabályokat,és a probléma hipp-hopp elmúlik.
Még annyit hozzátennék,hogy néha a figyelmetlenség miatt elsieted a mondatokat,és ekkor lépnek elő a nagyobb bajok.Azt ajánlom,hogy közzététel előtt még egyszer alaposan nézd át a részeket,majd csak ezt követően tedd ezeket nyilvánosságra.

,,Mindig is szerettem repülni. Csodálattal néztem az egyre kiesebb és kiesebb. repteret."
A kisebb szót kétszer is tévesen írtad le,nem is beszélve a mondat végénel elhelyezkedő pont fölösleges használatáról.Az ilyen mondatok hamar szemet szúrhatnak az olvasónak,úgyhogy javaslom,hogy ha időd engedi, fésüld át a fejezeteket,vagy ha nem,vegyél fel magad mellé egy hűséges bétát,aki szívesen orvosolja a problémáidat.
Nagyjából ennyi lenne a fogalmazásról.Összefoglalva jól írsz,a történeted érdekes,csupán a helyesírással van egy-két probléma,és néha felcseréled a szavak helyét a mondatokban,de ezektől eltekintve az írásod nagyon jó és érdekes! :)
Fogalmazás,stílus: 3/5

Összesen: 21,5/25

 Remélem a segítségedre válnak a tanácsaim!Köszönöm, hogy elolvashattam a történetedet, és hogy  írhattam is róla!További sok sikert kívánok a blogodhoz! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése